برای به دست آوردن ترافیک، به افرادی نیاز دارید که مایل به بازدید از سایت شما باشند. برای اینکه آنها را وادار به بازدید از سایت کنید، باید بدانید که آنها به دنبال چه هستند، از چه کلماتی استفاده می کنند و چه نوع محتوایی با هدف آنها مطابقت دارد. به طور خلاصه، شما به یک استراتژی کلمه کلیدی نیاز دارید. در این مقاله مبانی سئو، نگاهی کوتاه به این خواهیم داشت که استراتژی کلمات کلیدی چیست و چگونه با تحقیق کلمات کلیدی همراه است.

استراتژی کلمات کلیدی چیست؟

توصیه می کنم یک تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید تا بفهمید از چه اصطلاحاتی باید استفاده کنید. اما استراتژی کلمه کلیدی مبحثی نیست که با تحقیق بدست آید.

استراتژی کلمه کلیدی در مورد نحوه هدف قرار دادن کلمات کلیدی در حال حاضر و آینده است. این موضوع شامل هر تصمیمی است که بر اساس یافته های خود در پروژه تحقیقاتی کلمه کلیدی خود می گیرید، خواه در مورد محتوایی باشد که می خواهید بنویسید یا اینکه چگونه می خواهید نتایج را در Analytics دنبال کنید.

نکات مهم در تدوین استراتژی کلمات کلیدی

استراتژی کلمه کلیدی زمانی شکل می گیرد که به خود و محیط خود نگاه می کنید. اگر می خواهید درباره استراتژی کلمه کلیدی خود تصمیمات آگاهانه بگیرید، باید بینش متفاوتی داشته باشید. با بررسی کامل خود، محصول و رقبایتان شروع کنید.

به خودتان توجه کنید

یک استراتژی کلمه کلیدی خوب با پرسیدن سوالات زیر از خودتان شروع می شود:

  • کسب و کار شما چیست و چرا؟
  • اهداف شما چه هستند؟
  • ویژگی منحصر به فرد شما در این دنیا چیست؟
  • پیامی که می خواهید بفرستید چیست؟
  • برندسازی شما چطور است؟
  • چرا کسی می خواهد از سایت شما بازدید کند؟

بینش بهتر منجر به درک بهتر آنچه می خواهید به دست آورید می شود. شما از زمان خود محافظت می کنید و مطمئن می شوید که روی چیزهای اشتباه تمرکز نمی کنید.

به اهدف جستجو توجه کنید

بعد از اینکه منحصر به فرد بودن خود را مشخص کردید، وقت آن است که به هدف جستجو نگاه کنید . هدف جستجو دلیل پشت جستجوی افراد و کلیک روی سایت شما است.

بنابراین، از خود بپرسید: آیا مخاطبان خود را می شناسید ؟ آیا مردم فقط به دنبال اطلاعات در سایت شما هستند یا مایل به خرید چیزهایی نیز هستند؟ و آیا راه هایی وجود دارد که بتوانید اهداف جستجوی خاصی را با محتوای متمرکز هدف قرار دهید تا بتوانید بر این موضوع تأثیر بگذارید؟

به کلمات استفاده شده توسط مخاطبانتان توجه کنید

با انجام تحقیقات کلمات کلیدی، باید بینش خوبی در مورد کلماتی که مردم برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند به کار می برند، بدست آورید. در مرحله بعد، مطمئن شوید که محتوایی که می نویسید (و اینکه مخاطبان شما به آن علاقه دارند) با هدف جستجوی کاربران و زبانی که استفاده می کنند مطابقت دارد.

به رقبایتان توجه کنید

فراموش نکنید که به خوبی به رقبای خود نگاه کنید! آنها چه کار می کنند؟ آنها چقدر برای عباراتی که می خواهید هدف قرار دهید هزینه می کنند؟ چه نوع محتوایی دارند؟ آیا راه هایی برای بهبود آن وجود دارد؟ چه کلمات کلیدی دم بلندی دارند؟

به موتورهای جستجو توجه کنید

البته، در حالی که به رقبای خود نگاه می کنید، اغلب از موتورهای جستجو برای مشاهده عملکرد آنها استفاده می کنید. انجام این نوع جستجوها می تواند بینش خوبی در مورد استراتژی رقبا به شما بدهد. همچنین به شما احساس بسیار خوبی از آنچه که در خصوص عبارت کلیدی یافته اید می دهد. آیا بخش های برجسته ای وجود دارد که بتوانید آنها را هدف قرار دهید؟ آیا انواع دیگری از نتایج غنی وجود دارد ؟ آیا اهداف محلی وجود دارد؟

در برخی بازارها، اگر تحولات را در طول زمان دنبال کنید، ممکن است ببینید که موتورهای جستجو به طور فزاینده ای پاسخ هایی می دهند که منجر به جستجوهایی بدون کلیک می شود. همیشه مراقب موتورهای جستجو باشید، اما در مورد هر به‌روزرسانی کوچک در الگوریتم های موتورهای جستجو وسواس به خرج ندهید.

به داده ها توجه کنید

البته، تجزیه و تحلیل داده ها نقش زیادی در موفقیت استراتژی کلمات کلیدی شما دارد. گوگل آنالیتیکس هم قبل و هم بعد از آن، بینش ارزشمندی را در مورد عملکرد سایت شما ارائه می دهد. حتی کنسول جستجوی گوگل نیز می تواند چیزهای زیادی برای فکر کردن و فرصت هایی برای پیگیری در اختیار شما قرار دهد!

استراتژی کلمات کلیدی

هدف گذاری برای کلمات کلیدی

بررسی منظم و تجزیه و تحلیل داده ها برای پیگیری عملکرد سئو بسیار مهم است. اما شما نمی توانید بدون محتوایی که به طور خاص برای نیازها و اهداف استراتژی شما طراحی شده است، عملکرد مناسبی داشته باشید.

اگر تمام مراحل را طی کرده اید و یک تحقیق کامل برای کلمات کلیدی انجام داده اید، باید ایده ای داشته باشید که چه چیزی را باید هدف قرار دهید و چگونه باید این کار را انجام دهید. شما می توانید از این بینش ها برای ایجاد محتوای مورد نیاز برای موفقیت در استراتژی خود استفاده کنید و کارهای زیادی انجام دهید که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحات فرود کاربردی بسازید
  • انواع خاصی از محتوا را برای اهداف جستجوی مختلف ایجاد کنید
  • محتوای خاصی برای بخش های برجسته تر ایجاد کنید
  • از جستجوی صوتی برای استراتژی هایتان استفاده کنید
  • اپلیکیشن های اختصاصی ایجاد کنید
  • انواع خاصی از ویدئوها مورد نیازتان را ایجاد کنید
  • انواع فرم های اطلاع رسانی و نظرسنجی و جداول داده را ایجاد کنید
  • هر چیز دیگری که برای استراتژی شما مناسب باشد را ایجاد کنید

بسیاری از جاده ها به تهران منتهی می شوند، اما برخی از جاده ها سخت تر از مابقی هستند. می توانید بگویید که بزرگراه سریع ترین راه برای رسیدن به تهران است، اما ممکن است با ترافیک مواجه شوید زیرا همه می خواهند آن مسیر را طی کنند. گاهی اوقات، بهتر است از مسیرهایی که به ندرت سفر می کنید استفاده کنید چون نتایج ممکن است شما را شگفت زده کنند!

بروز رسانی استراتژی کلمات کلیدی

در طول سال‌ها (گاهی اوقات حتی ماه‌ها!)، اتفاقات زیادی می‌تواند در دنیای آنلاین باعث ایجاد تغییر ناگهانی شود. ممکن است زبان کاربران شما تغییر کرده باشد، یا رقیب جدیدی در حال تصاحب سهم بازار باشد. استراتژی کلمه کلیدی شما باید این موارد را در نظر بگیرد. بنابراین، به طور مرتب استراتژی کلمه کلیدی خود را مجدداً ارزیابی کنید و در صورت لزوم آنها را دوباره آنالیز و تنظیم کنید!

turned_inدسته بندی : بهینه‌سازی موتور جستجو
moreبرچسب : ، ،

مطالب مرتبط

سئو جامع وب سایت چیست؟
اصول و مفاهیم مقدماتی سئو سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست